Syyskuun kampanja: hurjat alennukset ja rahoituskorko alkaen 0%

4. Matkailuautolla Nauvoon

27.9.2023

Matkailuautolla Nauvoon

Teresa ja Toni päättivät tehdä viikonloppumatkan Nauvoon, Turun saaristoon. Nauvo valikoitui määränpääksi saariston tarjoaman luonnon moninaisuuden, ravintoloiden ja tunnelman vuoksi. Päivää ennen lähtöä, Teresa ja Toni hakivat matkailuauton ProCaravanin Nummelan liikkeestä, jossa he saivat kattavan perehdytyksen heidän ensimmäiselle yhteiselle asuntoautomatkalle. Lue lisää millainen viikonloppureissu Teresalla ja Tonilla oli saaristossa.

Ladataan...

Helsingistä Nauvoon

Matkamme kohti rengasreittiä alkoi Helsingistä perjantai iltapäivällä. Saavuimme illalla Paraisiin, jossa vietimme ensimmäisen yön Solliden camping leirintäalueella.

Parainen oli pieni tunnelmallinen kylä, jossa ikävä kyllä viivyimme liian vähän aikaa. Siellä oli erinomaiset ruokakaupat, jossa kannattaakin käydä täyttämässä asuntoauton ruokavarastot reissua varten. Paraisten leirintäalue oli miellyttävä. Asiakaspalvelu oli loistavaa, suihkut ja wc:t erinomaisessa kunnossa sekä mahdollisuus uimiseen ja saunomiseen. Pääsimme leiriytymään metsän siimekseen lähelle merenrantaa joka takasi meille sikeät yöunet.

Heti seuraavana aamuna matkamme jatkui kohti Nauvoa. Saapuessamme tunnelmalliseen Nauvoon, suuntasimme lounaalle Hotel Strandbosiin. Ravintola tarjosin elämämme parhaat lohikeitot saaristolaisleivällä, suosittelen!

Lounaan jälkeen kiertelimme Nauvon satamaa ja sen läheisyydessä olevia liikkeitä, jonka jälkeen oli aika päättää, jatkammeko vielä rengasreittiä eteenpäin vai etsimmekö Nauvosta tukikohdan asuntoautollemme. Päätimme jäädä Nauvoon, ja löysimmekin ihastuttavan leirintäalueen nimeltä Uttishome. Leirintäalue ihastutti meitä sen miljöön ja erinomaisen palvelun vuoksi. Leirintäalue tarjosi kaiken tarvittavat aina ruoanlaitosta saunomiseen. Vuokrasimmekin saunan illalla yksityiskäyttöömme, ja uimme löylyjen välissä saaristomeressä.

Herkullinen ruoka

Viikonloppumatkailuun kuuluu olennaisesti myös herkullinen ruoka, ja Nauvo ei pettänyt odotuksiamme. Kylästä löytyy useita ravintoloita, jotka tarjoavat paikallisia herkkuja. Yksi suosikeistamme oli Hotel Stallbacken Nagu, joka sijaitsi aivan leirintäalueen läheisyydessä. Ravintolan tunnelma, miljöö ja ruoka olivat jotain mitä on vaikea sanoin kuvailla. Hassen paistettu päivän kala varhaisperunoilla, oli annos johon toivon palaavani seuraavalla kerralla Nauvossa vieraillessani.

Sunnuntaina ennen lähtöä kävimme pelaamassa tennistä Nauvon tenniskentällä jonka jälkeen suuntasimme kahville Köpmans Café & Restaurant kahvilaan. Paikka oli hyvin tunnelmallinen ja tarjosi laajan valikoiman ruokaa ja erilaisia herkkuja.

Iltapäivästä aloitimme kotiinpaluu matkamme kohti Helsinkiä.

Asuntoauto + rengasreitti = ❤️

Viikonloppumatkailu asuntoautolla Nauvossa tarjosi meille mahdollisuuden kokea Saariston kauneus ja tunnelma erityislaatuisella tavalla. Rengasreitti vei meidät paikkoihin, joihin emme olisi muuten välttämättä eksyneet. Herkullinen ruoka ja upeat maisemat tekivät tästä matkasta ikimuistoisen.

Viikonloppu oli sopiva aika pienelle reissullemme sillä määränpäämme oli vain muutaman tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Vaikka viikonlopussa ehtikin päästä lomatunnelmaan, vielä joskus haaveena olisi olla tien päällä pidempikin aikaa. Silloin voisi jatkaa matkaa syvemmälle Turun saaristoon.

Asuntoauto oli loistava valinta rengasreitille. Tiet olivat leveitä ja hyvässä kunnossa, joten ajaminen oli miellyttävää. Voimme suositella kaikille asuntoautolla matkaamista Turun saaristoon!